eitaa support

آشنایی با سایت قرآنی تنزیل ( tanzil.ir )

سایت تنزیل بهترین و قوی ترین سایت قرآنی محسوب می شود، در طراحی سایت تنزیل تمامی اطلاعات در خصوص سوره و آیه های مختلف قرانی در اختیار افراد قرار می گیرد

سایت تنزیل بهترین و قوی ترین سایت قرآنی محسوب می شود، در طراحی سایت تمامی اطلاعات در خصوص سوره و آیه های مختلف قرانی در اختیار افراد قرار می گیرد. در سایت تنزیل می توانید به سادگی در پنل جستجو سوره مورد نظر را وارد نمایید و سوره به همراه آیه های آن با فونت نوشتاری استاندارد به شما نمایش داده می شود.


در این سایت شاهد بخش مجزایی هستیم که می توانید از سایت بخواهید آیه و یا آیه های مدنظر را برایتان قرائت نماید.



بخش دیگری از سایت نیز وجود دارد که با کپی یک آیه به شما نشان می دهد که آیه اعلام شده از سوی شما در کدام سوره ها عیناً تکرار شده است. از طرفی بخش های مختلفی از طراحی سایت دارای گزینه هی ترجمه و تحلیل آیه اعلام شده است و به این ترتیب افرادی که به دنبال معانی مورد نظر هستند این شرایط برایشان فراهم می شود که بتوانند گزینه مورد نظر را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهند.


بخش دیگری از طراحی سایت دارای سه بخش بندی کتاب، ریشه یابی و تغییر زبان است که به کاربر اجازه می دهد به طور دقیق به آنچه که مورد نظر وی است دست یابد.


نوع طراحی سایت تنزیل بسیار درست و قابل قبول است و هیچ مشکلی برای یافتن آیه و همینطور احادیث در سایت وجود ندارد.


تمامی سوره ها طبق صفحه استاندارد در کتاب قرآن اعلام می شود و هیچ نوع تغییری در این زمینه وجود ندارد.


 


آنالیز طراحی سایت تنزیل


رتبه طراحی سایت تنزیل در ایران 8580 اعلام شده است و رتبه جهانی آن نیز 62836 است که رتبه قابل قبولی است، در نظر داشته باشید که این سایت دارای 4045 لینک داخلی است و این رقم باعث می شود که دسترسی به سایت های دیگر آسانتر باشد.


سایت از نظر سرعت در وضعیت نرمال قرار دارد و میانگین زمانی که برای لود کامل در نظر گرفته شده است 1.909 ثانیه است که 53 درصد سریعتر از سایت های دیگر است.


در این سایت نرخ پرش 87 درصد اعلام شده است و رشدی در این زمینه گزارش نشده است، میزان صفحاتی که از سوی کاربران مورد بررسی قرار می گیرد برای کل سایت 1.10 صفحه است که با رشد 0.90 درصدی نیز همراه است.


زمانی که هر کاربر برای بازدید از سایت تنزیل قرار می دهد 1:51 دقیقه است که با کاهش ده درصدی نیز همراه بوده است.


کشورهایی که این سایت را مورد بازدید قرار می دهند ایران، قطر، عربستان و پاکستان است که ایران با 17 درصد بیشترین بازدیدکننده از سایت محسوب می شود. دو واژه " quran" و “tanzil” در سایت تنزیل بیشترین چگالی جستجو را به خود اختصاص داده است و افراد با این کلید واژه ها می توانند در گوگل این سایت را به سادگی پیدا کنند.


به طور کلی هدف اصلی سایت این است که کاربر بتواند بهتر با قرآن و همینطور معانی آن انس بگیرد. در نظر داشته باشید که سایت تنزیل به طور کلی در وضعیت قرار دارد که افراد می توانند با تنها چند کلیک به هدف خود دست یابند.


 


مشخصات سایت تنزیل


از آنجایی که قرآن، کتاب آسمانی برای بیش از 1 میلیارد مسلمان در سراسر جهان است، مطالعه آن همواره مورد توجه می باشد. به همین خاطر، اکنون پلتفرم های بسیار زیادی در فضای مجازی برای این کار درنظر گرفته شده اند. از اپلیکیشن ها گرفته تا سرویس های تحت وب و سایت های مختلف که یکی از بهترین آنها، سایت تنزیل است. در رابطه با طراحی سایت تنزیل می توان به نکات بسیار زیادی اشاره کرد که در ادامه به آن می پردازیم. در قدم نخست، راجع به مشخصات این سایت باید گفت:


• سایت تنزیل یک وب سایت ایرانی است که بر روی دامنه tanzil.ir (زبان فارسی) و Tanzil.net (زبان انگلیسی) بارگذاری شده است. تولید محتوا این سایت به زبان فارسی و انگلیسی انجام شده است.


• این سایت به منظور ارائه متن، ترجمه و ترتیل قرآن کریم ارائه شده است. از جمله امکانات و ویژگی های آن می توان به امکان جستجو، ترجمه گویا فارسی و انگلیسی و محیط بسیار ساده آن اشاره کرد.


• این وب سایت در سال 2007 راه اندازی شده است و به صورت بین المللی در دسترس همگانی قرار دارد.


• این وب سایت، تحت یک پروژه بین المللی به منظور گردآوری و ارائه دقیق ترین نسخه قرآن کریم در فضای مجازی ساخته شده است.


• هدف از این پروژه همچنین ارائه یک منبع قابل اعتماد در فضای وب برای نمایش متن استاندارد قرآن کریم است.


• طراحی سایت تنزیل توسط عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، استاد حمید ضرابی زاده انجام شده است. ایشان تا مقطع دکتری و پسادکتری در دانشگاه واترلو و کارلتون کانادا تحصیلات تکمیلی خود را گذرانده اند.


• تکنولوژی طراحی سایت تنزیل کاملا به زبان های برنامه نویسی انجام شده و در آن از سیستم های مدیریت محتوا استفاده نشده است. از جمله این زبان ها می توان به PHP، جاوا اسکریپت (با کتابخانه JQuery)، html و css اشاره کرد که در ساده ترین حالت خود تعریف شده اند. همچنین بخش سمت سرور با زبان PHP طراحی شده است. 


• از دیگر مشخصات این وب سایت می توان به وب سرور Nginx نسخه 1.16.1 آن اشاره کرد. سایت تنزیل بر روی سرور های آلمان (هتزنر) میزبانی می شود که ارائه دهنده سرورهای DNS آن، شرکت آروان کلود می باشد. 


 


دلیل محبوبیت سایت تنزیل


از جمله دلایلی که می توان برای محبوبیت طراحی سایت تنزیل بیان کرد، باید گفت:


• سرعت بالا: با بررسی طراحی سایت تنزیل متوجه خواهید شد که سرعت بارگذاری وب سایت بسیار بالا بوده و کمتر از 2 ثانیه است. (رتبه Gtmetrix این سایت، B می باشد).


• نسخه موبایل سایت تنزیل: رابط کاربری سایت در هردو حالت دسکتاپ و موبایل بسیار جذاب و ساده طراحی شده است. کاربران می توانند از تمامی امکانات در هردو نسخه به راحتی استفاده کنند.


• امکانات کامل: یکی دیگر از ویژگی های خوب و جذاب سایت پیمایشگر قرآن تنزیل، امکانات بسیار کامل آن است که شامل جستجو، فهرست بندی قرآن (صفحه، آیه، جزء و سوره)، قرائت و ترجمه، نوع متن و تنظیمات نمایش با امکان بزرگنمایی متون می باشد.


 


• نوع قرائت:


در این سامانه آنلاین، تلاوت 25 قاری معروف قرار داده شده است که می توانید از ترتیل و روخوانی این اساتید به خوبی استفاده کنید.


 


• ترجمه:


برای ترجمه متون قرآنی جهت درک مخاطبان، 42 زبان ترجمه برای آن قرار داده شده است که تقریبا تمام زبان های مهم دنیا را دربر می گیرد. از آنجایی که وب سایت به زبان انگلیسی نیز در دسترس قرار دارد، کاربران قادرند از سراسر جهان وارد سایت شده و ترجمه قرآن به زبان خود را مشاهده کنند.


قیمت طراحی سایت هایی مانند سایت تنزیل


اگر شما هم قصد دارید اقدام به طراحی سایت تنزیل نمایید، می توانید از 2 روش این کار را انجام دهید. راه اول، آموزش زبان های برنامه نویسی و طراحی این سایت از پایه است. این کار ممکن است ماه ها به طول بیانجامد. با این حال شما می توانید در صورت علاقه به این پلتفرم ها، امکان برون سپاری طراحی آن را داشته باشید. 


شما قادر هستید خدمات طراحی سایت مشابه پلتفرم تنزیل و سفارش تولید محتوا را به شرکت رایامارکتینگ برون سپاری کنید. این مجموعه می تواند با بهترین قیمت برای طراحی سایت تنزیل و انجام تولید محتوای سایت شما اقدام کند.


 


کلام پایانی


ایده طراحی سایت تنزیل، به جستجوی اینترنتی آیه 38 سوره قلم در سال 2007 توسط موسس آن بازمی گردد. در آن زمان، در پی آنکه نتیجه جستجو گوگل به اشتباه عبارت دیگری را برای این آیه نمایش داد، پروژه سایت تنزیل به منظور ارائه نسخه ای دقیق و کامل از قرآن در فضای مجازی راه اندازی شد. این وب سایت اکنون یک نمونه پلتفرم بسیار جذاب و ایده آل برای روخوانی و مرور قرآن است. شما می توانید با آموزش طراحی سایت تنزیل، پلتفرم های ساده و در عین حال بسیار جذاب با امکانات کامل و در زبان های مختلفی را طراحی و راه اندازی کنید.


| شناسه مطلب: 119614




قرآن تنزیل



مطالب مرتبط

نظرات کاربران